Bij welke klachten?

Acupunctuur helpt bij veel klachten. De Wereld Gezondheid Organisatie heeft een indicatielijst samengesteld met aandoeningen, waarbij acupunctuur als geneeswijze gebruikt kan worden. Op deze lijst staan meer dan vijftig aandoeningen, waaronder vele soorten pijnen, allergie├źn, longklachten en darmklachten, maar bijvoorbeeld ook overgangsklachten, slaapstoornissen, oorsuizingen, verslavingen en psychische klachten. Het is niet nodig om acupunctuur pas in te zetten als 'al het andere' niet heeft geholpen. Ook bij acute klachten en (sport)blessures is het zinvol om naar een acupuncturist te gaan!

Kijk voor meer info op de site van de Nederlandse Vereniging van Acupuntuur: www.acupunctuur.nl.

De voordelen van acupunctuur zijn dat het natuurlijk is, bijna geen bijwerkingen heeft en bijzonder effectief is. En omdat bij een acupunctuurbehandeling uw gehele energiehuishouding verbetert, zult u zich ook snel fitter en gezonder voelen.

Acupunctuur heeft bovendien een preventieve werking. Het heeft een positieve invloed op het welbevinden van de mens, vergroot de natuurlijke weerstand, verhoogt de pijngrens en stimuleert de levenslust. U hoeft dus niet altijd te wachten tot u ziek bent om met acupunctuur te beginnen.

Er zijn aandoeningen, zoals kanker, chronische ziekten of anatomische afwijkingen, waarbij acupunctuur het probleem niet verhelpt maar wel symptomen als pijn en vermoeidheid vermindert of wegneemt. Na een operatie of bij (blijvend) letsel na een ongeval biedt acupunctuur verlichting en leidt het tot een beter herstel.

Hieronder vindt u enkele klachten waarmee u bij ons terecht kunt. Staat uw klacht hier niet bij of heeft u nog vragen over een klacht of aandoening, neem dan gerust contact met ons op. Samen kunnen we bespreken welke mogelijkheden er zijn.